U Službenom glasniku BiH, broj: 50/24, od 23.7.2024. godine objavljen je Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o javnim nabavkama.
U nastavku informacije o izmjenama i dopunama:
Članom 1. se kroz dopune u članu 100. Zakona o javnim nabavkama i pravno-tehničko uređivanje istog, vrši uspostavljanje pravila da urednost žalbe ispituje ugovorni organ, da ugovorni organ odbacuje zaključkom, kao neurednu, žalbu ukoliko u roku za izjavljivanje žalbe nije dostavljen dokaz o plaćenoj naknadi za pokretanje žalbenog postupka i na takav zaključak ugovornog organa se isključuje pravo žalbe Uredu za razmatranje žalbi/URŽ, tj. zaključak se smatra konačnim, s tim da protiv ovog zaključka žalilac može pokrenuti upravni spor pred Sudom BiH u roku od 30 dana od dana prijema. Tužba za pokretanje upravnog spora ne odgađa izvršenje pobijanog zaključka, ako Sud BiH drugačije ne odluči. Dokaz o plaćenoj naknadi za pokretanje žalbenog postupka obavezno se dostavlja ugovornom organu uz izjavljenu žalbu, te se nedostavljanje dokaza o predmetnoj naknadi uz žalbu ima smatrati tzv. neotklonjivim nedostatkom žalbe.
Članom 2. se kroz izmjene u stavovima 1. i 5. u članu 101. Zakona o javnim nabavkama vrši uspostavljanje pravila prema kojem rok za izjavljivanje žalbe na tendersku dokumentaciju počinje teći od objavljivanja tenderske dokumentacije na Portalu javnih nabavki, a ne više od preuzimanja tenderske dokumentacije sa Portala javnih nabavki.
Članom 3. se kroz dopunu člana 105. Zakona o javnim nabavkama vrši akcentiranje dužnosti žalitelja da u roku za izjavljivanje žalbe ugovornom organu dostavi, pored ostalog, i dokaz o plaćenoj naknadi za pokretanje žalbenog postupka.
Članom 4. se kroz izmjenu člana 106. Zakona o javnim nabavkama vrši preciznije određivanje načina postupanja sa neurednom žalbom kako ugovornog organa, tako i URŽ-a.
Članom 5. se kroz izmjene stava 1. člana 108. Zakona o javnim nabavkama vrši korekcija, odnosno povećanje iznosa naknade za pokretanje žalbenog postupka u smislu da su ranije važeći iznosi, iz svake od tačaka u stavu 1. člana 108. Zakona, uvećani za 50%.
Također, kroz izmjene stavova 4. i 7. člana 108. Zakona o javnim nabavkama, vrši se naglašavanje dužnosti ugovornog organa da prije razmatranja žalbe utvrdi da li je žalilac uz izjavljenu žalbu dostavio dokaz o plaćenoj naknadi za pokretanje žalbenog postupka, odnosno definiše se postupak povrata predmetne naknade, u slučaju osnovane ili djelimično osnovane žalbe, a i u slučaju neuredne žalbe, za koju se eventualno naknadno utvrdi da je uplata naknade za pokretanje žalbenog postupka izvršena, u skladu sa novim načinom utvrđivanja urednosti žalbe u dijelu predmetne naknade koja se sada daje ugovornom organu, u odnosu na ranije rješenje kada je to bilo u nadležnosti URŽ-a.
Članom 6. se kroz dopunu člana 110. stav 1. Zakona o javnim nabavkama vrši propisivanje da i uredna žalba, osim blagovremena i dopuštena, od ovlaštenog lica i lica koje ima aktivnu legitimaciju, izjavljena žalba ima tzv. suspenzivno dejstvo, tj. odgađa nastavak postupka javne nabavke, zaključenje i/ili izvršenje ugovora o javnoj nabavci ili okvirnog sporazuma.
Članom 7. se određuje učinak donošenja ovog zakona na započete postupke javnih nabavki, po kriteriju da li je žalba već izjavljena ili ne, i to:
Članom 8. utvrđuje se stupanje na snagu ovog zakona. Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku BiH".